حمله حزب الله به سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها موشک ۱۰ تروریست در درگیری با نیرو‌های امنیتی پاکستان کشته شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو: درخواست حماس برای توقف کامل جنگ غزه را نخواهیم پذیرفت زخمی شدن ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد آیت‌الله علم‌الهدی: «پردیس زندگی» اولویت نخست فعالیت‌های عمرانی دانشگاه فردوسی باشد | ضرورت معرفی دستاوردها و ذخایر علمی سفر رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در سوریه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اذعان مقامات صهیونیست به بن بست اسرائیل در جنگ غزه غزه؛ هشت ماه در جنگ مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد رئیس جمهور: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند تأیید طرح سامان‌دهی مسکن و اجاره‌بها | صحت انتخابات در تمام حوزه‌ها به تأیید رسید جوزپ بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد ترامپ دولت بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی مقایسه کرد فرماندار مشهد: هزار و ۶۴ شعبه اخذ رأی در دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات فعال خواهند بود + فیلم وزارت بهداشت فلسطین نسبت به فاجعه پزشکی بی‌سابقه در غزه هشدار داد حماس از عادی بودن روابط خود با قطر خبرداد
سرخط خبرها

تاکید وزیر کشور بر ساماندهی امور اتباع خارجی| رفتار با مهاجران در چارچوب قانون باشد

  • کد خبر: ۱۶۷۸۶۹
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
تاکید وزیر کشور بر ساماندهی امور اتباع خارجی| رفتار با مهاجران در چارچوب قانون باشد
وزیر کشور روز سه شنبه بر ضرورت ساماندهی امور مهاجران خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد وحیدی که در مراسم افتتاح کارگاه ساماندهی طرح حکمرانی هوشمند مهاجرین در وزارت کشور سخن می‌گفت، اظهار داشت: داشتن آمار دقیق اتباع خارجی مقیم ایران و  ارائه برخی خدمات لازم و ضروری نظیر سیم کارت تلفن همراه و بازکردن حساب بانکی از ضرورت‌های اولیه برای ارائه این خدمات است.

وی با اشاره برخی مشکلات مالی که به‌خاطر نبود حساب بانکی برای اتباع خارجی به‌خصوص مهاجران افغان در کشور ایجاد می‌شود، تاکید کرد: داشتن این حساب‌ها می‌تواند موجب نظم در گردش مالی آنان شود و از بسیاری اختلافات میان آنان جلوگیری کند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بسیاری از مهاجران افغان در کشور قوانین و مقررات را در جمهوری اسلامی رعایت می‌کنند و نگاه جمهوری اسلامی ایران به آنان برخورد کریمانه و توام با احترام است، تصریح کرد:، اما در عین حال با آن گروه از اتباع خارجی که نخواهند طبق مقررات قانونی حاکم بر کشور رفتار کنند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وحیدی با اشاره به اینکه با تشکیل سازمان ملی مهاجرت و راه‌اندازی سامانه مربوط به مهاجران بسیاری از چالش‌های موجود در این خصوص برطرف می‌شود، اضافه کرد: وجود چنین سامانه‌ای موجب می‌شود آمار دقیقی از مهاجران در کشور داشته باشیم و بتوانیم برنامه ریزی‌های لازم را برای ارائه خدمات بهتر  به عمل آوریم.

وی درباره ارائه خدمات به اتباع خارجی مقیم ایران تاکید کرد: سازمان ملی مهاجرت نقطه کلیدی برای رسیدگی به مسایل و مشکلات اتباع خارجی مقیم ایران است.

وزیر کشور با اشاره به ایجاد سامانه‌ای در ارتباط با رسیدگی به مسایل و مشکلات اتباع خارجی مقیم ایران خاطرنشان کرد: برای رسیدگی بهتر به امور عزیزان مهاجر لایحه‌ای نیز در دست تهیه است که در صورت ارائه دیدگاه دست اندرکاران امور مهاجرت، از آن استقبال می‌کنیم تا پاسخگوی یک سلسله از مشکلات مهاجران در ایران باشد.

وحیدی با تاکید براینکه دست اندرکاران امور مهاجران مقیم ایران باید در انجام وظیفه خود مراقبت‌های لازم را بعمل آورند، تصریح کرد: رفتار با مهاجران باید در چارچوب قانون باشد.

عبدالله مبینی رئیس سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور نیز در ابتدای این جلسه در سخنان کوتاهی هدف از برگزاری کارگاه دو روزه ساماندهی طرح حکمرانی هوشمند مهاجرین را تشریح کرد.

وی خاطرنشان کرد: بحث در ارتباط با مهاجران بسیار متنوع و متکثر است و باید طرح‌های نوینی در ارتباط با ارائه خدمات به این عزیزان تهیه و اجرا شود.

مبینی با اشاره به طراحی و تهیه سامانه‌ای هوشمند برای رسیدگی بهتر به امور مهاجران مقیم ایران در سازمان مزبور تاکید کرد: در کارگاه مزبور، به عنوان اولین گام، مدیران‌کل استان‌های سراسر کشور در ارتباط با نحوه استفاده از این سامانه، آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->